måndag 6 februari 2012

Breaking news

Oh Henry. Om bara världens ledare hade lyssnat ett uns på dig, då hade den här planeten varit så mycket trevligare att leva på. Det här kanske låter storslaget, men efter gårdagens tretimmars session med Mr Rollins, så blir man inspirerad, imponerad och rörd. Samhällsreflektioner, blandat med reseupplevelser och dråpliga vardagsbetraktelser. Humor, politik, kultur och samhälle – all in one. Han besöker Malmö idag (lite för sent för det kanske...) och Stockholm imorgon, så har ni möjligheten - GÅ!

Henry gillar också mat. Obs, bilden är ett montage.

Idag anländer min matkasse från Middagsfrid och jag är sådär förväntansfull över leveransen som bara en matbloggare kan bli. Hur ser råvarorna ut? Vilken kvalitet? Eko? Färska/frysta? Jag har bestämt mig för att låta bli att fingra och ändra i recepten, så under den här veckan kommer jag följa instruktionerna till punkt och pricka. Middagsfrid, upp till bevis! Även om jag vet att jag inte kommer bli någon matkasseprenumerant så ser jag fram emot lite inspiration och rolig matlagning.

Menyn ser ut som följande:
Mild räkpasta
Chèvrekyckling med äppelsallad
Thaiinspirerad kolja
Varm medelhavstallrik med halloumi
Wraps med örtsås

Jag har bjudit in lite kompisar under veckan, så jag får support i smaktestandet. Återkommer med utvärdering och kanske något recept. Vilken rätt tippar ni som smakvinnare?

Ni som äter och/eller köper Quorn då och då, håll utkik efter den här foldern som ska hänga i närheten av frysdisken. Den innehåller nämligen ett recept kreerat av Yours truly. Hurra!

Mer nyheter: Nu finns jag på twitter också (OMG. She's everywhere)! 
Tweet tweet.

16 kommentarer:

  1. Coolt, jag är impad till max!

    Sedan tror jag att Varm medelhavstallrik med halloumi blir veckans vinnare! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tack!
      Hmm, ja du kan ha rätt. Återstår att se...

      Radera
  2. Wow, duktiga du som är med i den Quornbroschyren. Ska jag hålla utkik efter, lovar! :)

    Instämmer med Moma: låter mycket gott med varm medelhavstallrik med halloumi, du lägger väl upp receptet här?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du vet ju hur man hittar till quornavdelningen? :)
      Jaadå, det dyker upp, såvida det blir gott! (men det blir det nog)

      Radera
  3. Vad kul att få recept publicerade och jag ska självklart hålla utkik. Vidare blir jag genast nyfiken på den thailändska koljan. Recension tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Superkul!
      Först ut, dvs idag, blir det kolja!

      Radera
  4. Åh, ska absolut spärra upp ögonen efter den där foldern :D

    SvaraRadera
  5. Menyn låter lovande iaf och bra med externa smaktestare också! Sjukt kul att du är på twitter nu och GRATTIS till att du blivit publicerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för både välkomnandet till twitter och grattiset. Du är för go du.

      Radera
  6. Åh, stort grattis! Jag ska absolut kika in den där foldern. Jag behöver verkligen quorn inspiration och vill självklart testa ditt snart superkända recept.
    Er veckomeny låter mycket god. Ska bli kul att se vad ni tycker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Finns massa quornrecept på deras hemsida också.

      Jag är faktiskt lite överraskad att jag verkligen tycker att alla rätter låter mumma!

      Radera
  7. den broschyren ska jag genast börja hålla utkik efter! grattis till det du :)

    jag tycker chevrékycklingen låter godast i matkassen, ser fram emot det receptet!

    det där vänner-avsnittet har jag nog lyckats missa helt bland alla repriseringar på teve, känner inte igen det alls. tänk att man lyckats missa ett avsnitt under alla dessa år, det är ju nästan ofattbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var väldigt liten, men kollar du noga vid veggolådan så kanske den hänger där!

      Imorgon blev det kyckling i casa del russin.

      Väldigt mystiskt hur du kunnat missa ett vänneravsnitt?!

      Radera
  8. Så härligt kul, en egen receptutgåva! GRATTIS till världens bästa russin,
    kraaaam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska ni ha världens bästa mårtenssons. Kram!

      Radera

Related Posts with Thumbnails