tisdag 27 december 2011

Julen

Mellandagarna är här. Vi har bunkrat upp med snabblagad mat, dragit ner mörkläggningsrullgardinerna och tagit plats i soffan. Den gröna spetsiga mössan är på och svärdet är draget: dags för Zelda - Skyward Sword. Som vi har längtat!

I en paus får jag passa på att berätta, i bilder, om vårt julfirande. Hoppas ni haft en bra jul allihopa. Såg här såg vår ut.

Michael och jag började med grötfrukost och julklappsutdelning på morgonen den 23:e. Jag blev ett Jelly Beankakfat och en vispbunke rikare. Hurra!


Såhär fint kan det se ut på Vann (dock såg det inte ut riktigt sådär den här helgen). Bilden har jag lånat från Vanns hemsida.

Vi åt en riktigt bra middag på dan för dan. Ingen kamera med, men jag kan intyga att det var riktigt gott och riktigt fint.


Hotellfrukost. Finemang.


Julafton bjöd på sol och plusgrader. Gullmar'n låg blank.


HÄR har vi en jul-tradition: jag och pappa löser julrebusen i GP.


Mellanmål eller second breakfast, kalla det vad du vill. Vörtfrallor - bra idé!
 
Vi badade och gonade oss. Russinfingrar på Tant Russin såklart.
 
Julklädd inför julbordet.

 Imponerade sötsaksbord! Bara en bråkdel på bilden.
Äggosten fick MVG av äggost-experten mamma.

Vätskedepåerna måste fyllas på. Oppigård Winter Ale och eko-snaps.

Julbordet, som jag inte fick med på bild (hur får men en buffétallrik att se aptitlig ut?), fick höga betyg på många plan. Många sillsorter, om än att de var ganska ättiksstarka, mycket lax. Kallskuret innehöll både oxtunga, sylta och grisfötter (varav jag gärna hoppar samtliga) och även det småvarma hade många alternativ.

Jag brukar sikta in mig på sillen och laxen, vilket jag gjorde även den här gången. Sen var jag så mätt, så mätt att jag bara smakade lite Janssons och en del kålsorter. Och så godisbordet såklart. Överlag ett bra julbord med mycket att välja på. Om man äter kött och fisk det vill säga... (som vanligt alltså)

På juldagen åkte vi hem till mor och far och åt lite till. Något som vi alltid har haft på julbordet, och som jag sällan hittar någon annanstans. Inte speciellt juligt kanske, men så oerhört GOTT. Jag håller er på halster någon dag till.

Nu mina vänner, tillbaka till Skyloft!


ps. Jag tänkte förtydliga något som för mig var oklart fram till ett par år sedan. Han i den gröna dräkten som man spelar i Zelda-spelen, är inte Zelda. Han heter Link. Nu vet ni. ds.

10 kommentarer:

  1. Vad härligt att åka iväg och få allt serverat!! Det ska jag försöka gå igenom någongång. Eller får jag väl införa den traditionen själv!:) Klart tant russin ska ha russinfingrar!!:)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Så underbart! Ni verkar ha haft det riktigt bra, härligt!
    Vi brukar SPA:a minst en gång/år men nu var det ett tag sen sist :)
    Russinfingrar på tant Russin, love it! ;)
    God fortsättning, kram!

    SvaraRadera
  3. Så härligt ni haft det. Tycker idén med att alla åker bort är perfekt. Dessutom på ett spa, kan det bli bättre?
    Jelly Bean-kakfat vill jag också ha ett...

    SvaraRadera
  4. Ni verkar ha haft en KANON trevlig jul! MASSA varma kramar till söta dig!

    SvaraRadera
  5. Fingrarna sitter verkligen på rätt person:) Att komma iväg på härlig resa över jul och bara få allt servat låter verkligen som en kanonidé, speciellt när det blir så här lyckat!

    God fortsättning önskar vi dej!

    SvaraRadera
  6. Whaaaa, har nya Zelda kommit nu?! Med två helnördiga (sagt med kärlek!) bröder har jag fått min beskärda del av både Zelda och SuperMario när vi växte upp. Ojoj. =D

    Spa:andet låter het fantastiskt. God fortsättning på dej också! :)

    SvaraRadera
  7. Åh vad många gånger vi har pratat om att åka iväg någonastans under julen. Kanske kan det bli av snart..ser underbart ut. God fortsättning.

    SvaraRadera
  8. Låter som att ni har haft en riktigt fin julhelg! Och nu är det snart nyår, tralalala. God fortsättning, kära du!

    SvaraRadera
  9. Åh, vad det låter härligt, vilka mysiga bilder :) Jag är ingen Zeldafantast, men kul att du fått det nu, verkar som ett trevligt tidsfördriv ;) Och vilket gottebord!

    SvaraRadera
  10. Tittar in och vill önska dig ett gott nytt 2012! Din pricka klänning/kjol vill jag ha, var har du hittat den? Jag har jagat en prickig klänning i ett halvår nu, utan framgång.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails