tisdag 28 juni 2011

Matbloggspicknick - vilken grej!

Inte trodde jag väl för en vecka sedan att jag skulle, på en av de finaste sommarkvällarna hittills, sitta parkerad på en gård i Majorna med sex goa tjejer som jag inte träffat innan. Men är det matbloggspicknick så är det, klart Tant Russin vill komma!

På initiativ av Åsa och Charlotta arrangerades det en sammankomst för matbloggare i Göteborg med omnejd. Bra initiativ! Och vilken picknick sen! Å andra sidan, svårt att misslyckas med trevlig sällskap, fint väder, mysig plats. Och inte helt oväntat var allt ätbart av högsta picknick-klass!

Charlotta hade med sig bland annat en trippel citronkaka samt en vän (fast henne åt vi inte) med tillhörande körsbärsclafoutis. Åsa hade gjort ett lyckat knäckebröd med raw röra och raw food fikonbollar – gott! Sofie bjöd rabarbermuffins som smakade som en dröm, och Ann-Louise hade med sig de godaste små minipajerna. Ett bröd fyllt med massa smaskigheter hade Karin med sig, det såg ut och smakade som ett riktigt proffsbröd! Säkert har jag glömt något, men ni fattar grejen väl?

Bilden har jag lånat från Åsa
Själv drabbades jag av en smärre prestationsångest inför denna träff, men höll huvudet kallt och körde på ett säkert kort: Heta bönpiroger. Mer om dessa framöver.

Under kvällen hann vi avverka samtalsämnen som bloggar (såklart), mat (såklart), gemensamma bekanta, öar längs västkusten, radioprogram, Skåne och mycket annat. En hemskt trevlig kväll, jag hoppas vi kan göra om detta snart!

2 kommentarer:

  1. Av bara denna anledningen måste jag nog genast börja på den där korvbloggen! Så mumsigt och mysigt det ser ut!

    SvaraRadera
  2. Ja du Lotta, det är bara att sätta igång! Jag hade följt din korvblogg slaviskt det vet du.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails