söndag 10 juli 2011

Sommartävling!

Innan jag släpper iväg mig själv på grönbete (semester) vill jag bjuda er på en liten tävling!

Jag har fått möjligheten att lotta ut en eller ett par exemplar av Michael Krantz' bok "Mat under bar himmel". Michael (som bloggar här) och fotografen Håkan Aspnäs (som fotar här) bjuder på bilder och recept som får en att överproducera snålvatten. Själv har jag siktat in mig lite extra på Spenatpannkakor, Höstsallad samt Rabarberkaka med marängtäcke och pistage. Äh, wtf, jag vill äta allt i boken! Boken innehåller inte bara recept utan också tips om hur du gör ditt uteätande lätt och roligt. Ett par exempel om vad du kan hitta i boken finns just nu på DNs matsida.


Så, medan jag är borta på semester önskar jag att ni gör följande: Skriv en kommentar till det här inlägget där du berättar vem du vill äta under bar himmel med. Sprid gärna det här vidare, ju fler som är med i tävlingen desto fler böcker lottas ut. Du behöver inte ha en blogg för att delta, men en mailadress kan vara bra.

Bilden kommer från boken och föreställer en halloumisallad med blåbär, valnötter och bönor.

Inte mycket att tveka på väl? Jag är åter i Sverige den 22:e juli, så någon dag efter det kommer jag lotta ut vinnarna. Lycka till!

14 kommentarer:

  1. Jag vill absolut vara med och tävla! Har förstått att boken är en guldgruva, men inte införskaffat mig något egen exemplar ännu.
    Jag vill äta middag under bar himmel tillsammans med min älskade man (helst barnfritt) på ett mysigt lugnt och vackert ställe.

    SvaraRadera
  2. Klart jag vill vara med och tävla! Jag ser mest fram emot att äta under bar himmel med min tvååring - han är så härlig att äta med, han älskar mat och det är så roligt att introducera honom till nya saker. Han tycker att det är helfestligt att sitta UTE och äta, så det ska vi verkligen försöka göra ofta...

    SvaraRadera
  3. Jag vill också tävla :) Jag vill äta med min man under bar himmel!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt, den boken har jag sneglat åt både en och två gånger! Jag vill helst av allt äta mat under bar himmel med min mamma och pappa nu. För 25 år sedan var de iväg på tågluff med två av sina bästa vänner och så bestämde de sig för att göra ett på 25-årsjubileum och åka på tågluff igen. Så nu är de ute och far i Europa, skickar sms om allt spännande de äter och dricker och jag längtar efter dem!

    Hoppas du får en fin och solig semester! :)

    SvaraRadera
  5. Jag vill äta under bar himmel med Fredrik Reinfeldt och ge honom ett och annat tips om hur vi borde styra Sverige :-)
    jessica.sundberg snabela bredband.net

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag skulle jättegärna vilja vinna boken, den ser helt fantastisk ut. Tänker laga haloumisalladen med blåbär redan ikväll, baserat på vad man ser på bilden :)

    Jag skulle vilja äta under bar himmel tillsammans med min sambo David, som är så himla duktig på att hitta på nya maträtter och vara kreativ. Han brukar försöka att alltid laga något nytt och skulle älska den här boken - så mycket nya maträtter att prova! :)

    Hoppas hoppas hoppas!

    SvaraRadera
  7. Mailadress var ju bra att skriva också: lagerfors@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag vill äta under bar himmel med min stora härliga familj! Jag har 5 syskon som på somrarna ses allesammans på vårat sommarställe i Småland. Jag älskar att laga mat, och det hade varit jätteroligt att vinna denna boken så att jag skulle kunna bjuda dem på nåt speciellt och nytt innan sommaren är slut. Men än kvarstår några veckor av sommaren, och då vill man njuta av familj, sol och mat :)

    vickanovalle@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Jag har redan boken, men jag vill bara säga att den är alldeles ljuvlig! :=)

    SvaraRadera
  10. jag skulle vilja ta med mina man ut på en skön picknick gärna vid en sjö en varm sommarkväll...
    bjuda på lite god mat och sitta och mysa... medans vovven springer runt å mår som en prins...



    mejladress: ladydi93@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. jag skulle vilja ta med halv åtta gänget på en god picknick med massa vin och skratt och god mat och planera våran matresa. detta skulle ske på det hemliga stället vid näset.
    mejladress emma._andersson@spray.se

    SvaraRadera
  12. Under bar himmel....hmmm. Hur skall man tolka det..?
    Äh va f..n, jag helgarderar:
    1. Bar himmel, dvs utomhus.
    Här väljer jag Bengt Petersen, en Sveriges bästa fiskkockar som bla drivit restaurangen Sofus i Gbg.
    Han är fantastiskt duktig på utomhusmat, tex båt-matlagning, så då kan han fixa maten och vi kan utbyta ideer.
    2 Bar-himmel, dvs i puben eller baren.
    Min fd kollega Björn från Norge är en fantastiskt bar-kamrat. Det skulle bli en bra kväll.

    Hilsen
    PeHå

    ph.nilsson@telia.com

    SvaraRadera
  13. Jag väljer att äta under bar himmel med Tina Nordström, "Mat-Tina", hon har sån härlig dialekt.

    // Tant Sviskon
    s.stjerna@telia.com

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Jag skulle vilja att du tar bort mitt namn = e-postadress från din hemsida. Min kommentar publicerades
    15 juli 2011 17:45
    Hälsn.
    /Helena

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails