torsdag 7 juli 2011

"Massäck"

Det här med matlåda. Love it. Ibland. Ibland inte.

+ man vet vad man stoppar i sig
+ billigare
+ man behöver inte promenera iväg
+ man får bestämma själv

- när man inte är sugen på det man har med sig
- när man glömmer den hemma
- man måste ha framförhållning
- man måste laga den

Noggranna studier utförda av mig har visat på att matlåda passar bäst för Tant Russin. För att minimera insatsen och maximera avkastningen gör jag ofta en maträtt. Som jag äter i princip hela veckan. Jag presenterar vecka 27s lunchlåda:

Bulgursallad med laxbiffar


Bulgur som först fräses med rödlök, chili och paprika. Låt koka. Blanda med alla grönsaker du kan hitta (på). Salt och peppar. And a little bit of olive oil.


Laxbiffar enligt det här receptet, idag smaksatta med fetaost.


Ät. Behöver inte värmas om du har riktigt bråttom eller inte orkar vänta på din tur till micron.


Jättegott på riktigt och till skillnad mot många andra lådor kring lunchbordet, en riktig färgprakt. Frågan som återstår är hur många tänker: Men vafaaan, äter hon samma mat idag igen??

Vänta, vänta! Jag kom på en till dålig grej med matlåda: När man glömmer en odiskad burk i väskan. I flera dagar.

4 kommentarer:

  1. :) Vansbrosimmet... jises Amalia, det var inte illa. Hoppas verkligen vi får höra om det, om och om... Italien vill vi verkligen också höra om, fast helst inte om det blir som i Thelma och Louise...

    Hoppas du får en skön semester, en trevlig resa och så ; Simma lugnt!

    SvaraRadera
  2. Ja jisses. Jag håller med, hur tänkte jag?
    Tack för lyckönskningen!

    SvaraRadera
  3. Jag har snäppet värre än att glömma en odiskad burk - när matlådan oprovocerat går upp i väskan och sprider innehållet omkring sig, alternativt bara läcker lite otrevligt. Usch.

    SvaraRadera
  4. Ha ha, ja den aspekten av matlådan glömde jag. Måste förträngt...

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails