torsdag 11 november 2010

Redan julafton?

Uj uj uj, ni kan inte ha det lätt ni andra. När det var jag som fick världens bästa mamma! I tisdags statuerade hon ett typsikt exempel på varför hon toppar mammatoppen: För några veckor sedan pratade vi i telefon med varandra när jag sprang runt på stan och yrade. I förbifarten nämnde jag att jag letade efter ett fin förkläde (jodå det behövs, jag ser oftast ut som en gris när jag är klar i köket). Mamma erbjöd sig då att sy ett förkläde. Bara en sådan sak gör att man känner sig som "Ung och bortskämd".

Hur som helst, i tisdags fick vi mammabesök, och med sig hade hon inte mindre än fem (!) förkläden. Med sig i säcken hade tomtemor även: torkad svart trumpetsvamp, pralinformar, muffinsformar och sjukt god äppelmarmelad med rosmarin (mer om den en annan gång).

Har jag det bra eller har jag det bra? Nu är jag, och fyra gästbakare, ännu snyggare i köket!
Tack tack tack mamma ♥

Vilket ska Tant Russin ha på sig idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails