onsdag 17 augusti 2011

Ut ur trygghetszonen

...och in på Lidl. Jag är mer en Hemköp, Ica eller Coop-person, men Alexandra tipsade om att man kunde fynda billig vit choklad på Lidl. Eftersom Lidl nyss har återöppnat (riktigt konstigt, samma lokaler, men ett (?) år efter stängning) på Stigbergstorget, så tänkte jag att det kan väl vara lite intressant att se vad de har i sortimentet.

Och hoppsan! Det var inte bara vit choklad jag fick med mig hem. En påse mandelmjöl, som man aldrig hittar i vanliga affärer. Perfekt till macarons och till falska köttbullar. Och som kronan på verket, håll i er nu, chokladdoppade russin! Sun Maid hade detta i sortimentet för ett par år sedan, närmare bestämt 2004. Varför jag kommer ihåg det exakta årtalet är för att de ingick som basföda för mig under Roskildefestivalen samma år. Attans gott vill jag lova! Så det är klart att det här russinet blev glatt när jag hittade de chokladdoppade släktingarna.

Det är ju frukt! Det står faktiskt det.
Nu ska jag gå och se om russinen smakar lika fantastiskt som jag kommer ihåg att de gjorde.


8 kommentarer:

  1. när jag åkte till min kompis häromveckan så trodde jag att jag bara drömt att Lidl hade stängt på Stigbergstorget eftersom det nu fanns där igen, men nu vet jag bättre :) så nu måste jag tvinga dit min sambo och köpa nalle-chips och sourcream&cheese-chips. kanske mandelmjöl också för jag oooorkaar inte mala mer.

    SvaraRadera
  2. Haha, yay! Kul att du vågade dig dit, trots att det var så främmande ;) De chokladdoppade russinen har jag provat, och jag tyckte mycket om dem, men jag har inga Roskildeminnen att jämföra med... Men mandelmjöl? Hade de det? Hur har jag lyckats missa det, jag som varit där OTALIGA gånger?? Det blir att spana efter det nästa gång ;)

    SvaraRadera
  3. Pernilla, det är sant, Lidl har återuppstått! What the heck is Nalle-chips? Nä, mandelmjöl det är grejen det!

    Alexandra, tack ska du ha! Japp, det fanns mandelmjöl serru! Ganska billigt också! Spana på.

    SvaraRadera
  4. Har aldrig smakat chokladrussin, men tror inte jag skulle vara så förtjust i det trots att jag gillar både russin och choklad. Gillar till exempel inte alls marabous choklad med frukt. Du får gärna kika in på min matblogg och tävla i min 1 års tävling =)

    SvaraRadera
  5. Gillar Lidl. Ibland. Då o då! Brukar hitta endel kul och så tycker jag de har bra frukt o grönt. Och bra priser!!

    SvaraRadera
  6. Meh, jag har hört andra som sagt att Lidl har mandelmjöl, inte hade de någon på den Lidl jag var på i alla fall. Såå, orättvist!

    Ha en toppenhelg!

    SvaraRadera
  7. Coquina, du får ta och testa tycker jag allt :) Och grattis på 1-årsdagen!

    Sofie, jag är också lite kluven. Inget ställe man storhandlar på direkt, men kan tänka mig att kolla in då och då för att se var de har i sortimentet. Ses vi imorgon?

    Moma, kanske är det tillfälliga varor? Känns som om Lidl jobbar mycket på det här med lite varierande utbud... glassmaskin ena dagen, mandelmjöl andra. typ. Ha en fin helg du med!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails