torsdag 11 december 2014

Tips från coachen

Som många andra älskar jag att resa, åka på utflykter, hitta på grejer, vara iväg, flänga omkring. Up, up and away. Men vet ni, jag har också insett att vill jag inte komma hem igen och ha vardag - då är det något som inte står rätt till. Så se till att finna tillfredsställelse i en vanlig kväll på hemmaplan, det är inte så läskigt som det låter.

Låt mig presentera Tant russins trestegsraket för en lyckad fredagskväll:

1. 17:45 - 19:15 Yoga med avslutande meditation
2. 19:45 - 20:00 Fixa #flamingofredag
3. 20:00 - 21:00 På Spåret

BAM!

Till drinken behövs mat. Nu i vintertider är färska räkor världens bästa fredagsmat, men slinter du i fiskdisken (det händer så lätt) och istället får med dig fin bit torsk kan du göra det här enkla och sjukt goda.

Parmalindad torsk
4 port

4 st jämnstora torskfiléer
8 skivor parmaskinka
1 dl "pesto" av soltorkad tomat
svartpeppar

Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader. Bred ett jämnt lager pesto på parmaskinkan. Linda en skiva runt varje fiskfilé, krydda med lite svartpeppar. Lägg i smord ugnsfast form och baka i ugnen tills fisken har en innertemperatur på 52 grader. Ät med till exempel en risotto med långsamtbakade cocktailtomater.


Så: nu säger jag det. JAG GILLAR VARDAG. Who's with me?! Och när vi ändå är inne på ämnet: bästa vardagen hittar du här hos alltid lika inspirerande Sara.

Ta hand om er. Med vänlig hälsning eder livscoach tillika fårahede på existensens stäpp.

15 kommentarer:

  1. Hear you sister, vardagen är den allra, allra bästa. True story.

    SvaraRadera
  2. Jag är med dig! Jag älskar vardagen när man får bestämma tempot själv. Låter som en toppenfredag helt i min smak. Allt från yoga, till drink och fisken. Namaste!

    SvaraRadera
  3. vardag är bra :) helgen är jättebra : ) kram på dig fina Kim /Sofia

    SvaraRadera
  4. Vardag är fina grejer, och fan vad lätt man slinter i frysdisken ja! haha! Låter väldigt gott med risotto till fisken, tror jag ska testa med en saffransrisotto :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saffransrisotto till fisk, där sa du något!

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Det är bra att söka äventyr och omväxling, tycker jag. Uppleva saker och så. Men inte om det beror på rastlöshet och att inte kunna finna ro i sin vardag, i sitt hem. Så helt klart tummen upp för vardag, det är ju dem vi har flest av och därmed avgörande för hur vi mår mesta tiden i vårt liv. Så hallelujah för vardagen som är till för att brytas av med annat då och då. Annars vore det ju ingen vardag för den delen :-)

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails