tisdag 19 februari 2013

Fest kan man ha

Man kan börja med att bjuda på Mimosa, löjromssnittar, dinkelkex med avokadohommous, mozzarella- och soltorkad tomat på pinne och ostdegsinbakade oliver.


Sen, när det på vanliga kalas skulle vara dags för kaffe och kaka, då bjuder man på Hotshots och cake pops.

Hot shot
2 cl Galliano
2 cl nybryggt kaffe
drygt 1 tsk vispad grädde

Gör så här
Häll likören i shotglas. För att shoten ska skikta sig sådär fint häller du sedan försiktigt på kaffet via baksidan på en tesked. Toppa med en klick vispgrädde. Svep!


Någonstans mellan tequilashotsen och hemgång så sätter man igång ett quiz med temat Göteborgsmusik.


Man pratar om allt möjligt, högt som lågt. Skrattar och har det bra. Sen så somnar man glad, upprymd och lite full.

Och så tackar man de som kom och förgyllde kvällen, samt de som tänkte komma men på ett eller annat sätt fick förhinder. Tack mina vänner!

20 kommentarer:

  1. Hot shot provsmakade jag faktiskt för första gången nu i år! Jag blev såld. Gud så gott och jag förstår inte hur jag gått i över 30 år och inte vetat vad det var!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur är det gott! 2013 blir hotshotsens år, sanna mina ord!

      Radera
  2. Oh la la det kallar jag ett party av klass!! Kul att damma av de gamla hotshotsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var väl knappt påtänkt när det hade sin storhetstid sist... :)

      Radera
  3. Aha... Nu fattar jag varför dejten är flyttad ;-) Lura inte i mig en massa shot bara. Om jag säger att jag älskar tequila, så lova att du inte tror mig.
    Men kul verkar ni onekligen ha haft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ho ho ho! Temat på nästa bloggträff har vi inte gjort officiellt än men jag kan avslöja bara för dig att det är SHOTS! :)

      Radera
  4. En sån fest kan man verkligen ha! Du är ju båda partyfixare och kalaspingla :-)

    Undrar vad det kan bli till frukost på ett sånt ställe ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naw :)
      Jadu... Något speciellt fröken önskar?

      Kram!

      Radera
  5. Fy FABIAN vad orättvist att min hals (-jävel) och allt annat förkylningsrelaterat ska finnas så jag missar sådana hära tillställningar. Fy, säger jag bara. Shame on you, halsen. Shame on you.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är väl inget som säger att man inte kan ha fest igen!? Halva flaskan Galliano är kvar :)

      Radera
  6. Låter som du fixade ett alldeles förträffligt kalas!

    SvaraRadera
  7. Låter som en härligt fest! Känner när jag läser ditt inlägg att det var väldigt, väldigt längesedan jag var på just fest...det blir mest middagar nuförtiden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så? Och inget ont om middagar, men fest är ju ändå fest ;)

      Radera
  8. Ser ut som ett kanoners recept för en kanoners kväll! Och precis som karin så känner vi också att det var läääänge sedan, "när man är en glad pensionär" :)
    Och dom där hot shotsen... vojne vojne, blir ju bakfulla bara vi läser om dom...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej, hotshots är nog de bästa shotsen, för de är ju faktiskt inte såååå starka (jämfört med tequilan då...)

      Radera
  9. Men den festen hade jag gärna varit på! Hur trevligt och smarrigt som helst ju.:-)

    SvaraRadera
  10. Jag gillar din typ av fest!!!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails