måndag 16 maj 2011

It's alive!

Jag har aldrig kunnat skryta om mina gröna labbar, men vissa växter har iallafall överlevt i min vårdnad. För en tre veckor sedan köptes det jord, nya krukor, ett par balkongblommor och några kryddor, även dessa till balkongen. Jag planterade, omplanterade, vattnade och grejade så att jag fick träningsvärk dagen efter (joho!).

Inneväxterna mådde prima efter detta. Mina nyförvärv kryddväxterna däremot, de såg lite hängiga ut, och dessutom kom det minusgrader och snö strax efter utplanteringen. Jag trodde det var kört men nu senare ser alla ut att frodas! Gräslöken kanske är lite hängig, men två av tre måste väl ändå ses som lyckat?

Rosmarin, gräslök, timjan

Skrevs det här inlägget bara för att få visa upp flamingon? Oklart.
Myntan som varit en trogen, om ändå lite klen, vän det senaste året fick livet åter med lite ny jord. Och basilikan på köpe-kruka mår väl. Nu har jag flyt! Kanske dags att faktiskt börja använda kryddorna också?

Mint:resurrection

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails