måndag 23 augusti 2010

Tant Russin - the story

Jag har förstått att det inte är alla som är med på banan då det gäller fenomenet "Tant Russin". Det är ju jag, eller mitt alter ego, förstås. Me and Tant Russin go waaay back.

Det hela har sitt ursprung när jag och syster lekte någon form av Mamma, Pappa, Barn. Lillasyskon som man var fick man lyda order, och jag fick den finfina rollen som Moster Russin. När jag och Lii lekte själva var det inga konstigheter, men när syster hade jämnåriga kompisar på besök fick jag vara Moster Russin som kommer på besök. Hur många gånger tror ni Moster R fick komma på besök under dessa tillfällen?

Åren gick och Lii och jag pratade och skrattade då och då åt denna anekdot. I gymnasiet, där Matildchen kom in i bilden, skulle jag återberätta detta för några kompisar. Av någon anledning glömde jag av att Moster Russin faktiskt var en moster, och hon/jag fick istället vara tant. Tant Russin.

Inte helt överraskande fastnade namnet och vad passade bättre som namn på en blogg om inte Tant Russins bak luktar bäst?! Så jag antar att det är både tack vare syster och Matildchen som ni får ta del av mitt bak!

"Det finns många likheter mellan människor och russin. De börjar som druvor, runda och släta, och sen blir de skrynkligare och skrynkligare. Men de är fortfarande lika söta"
Citat Johan Hagelbäck som också gjort bilden (men med annan text).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails