lördag 15 januari 2011

Auf wiedersehen

Om ett dygn sitter jag och mina tre resekamrater på Heathrow väntandes på att boarda flighten till Melbourne, Australien. Sedan i maj har vi väntat och längtat och nu bär det äntligen av!

Fyra veckor har vi framför oss med mycket sol (förhoppningsvis), äventyr, bad, naturupplevelser, djur-spotting, bilkörande och så vidare. Men fyra veckors semester innebär ju även fyra veckors mat och dryck-upplevelser. Jag hoppas på att vi kan komma iväg till något vindistrikt och att man får testa på lite äkta australiensisk BBQ.

Resesällskapet består av: mig (som äter allt), Stefan (som äter allt utan koriander), Michael (vegetarian) och Magnus (vegan). Så ni kan ju ana att det kan bli en spännande resa ur matsynpunkt. Jag menar, koriander, hur besvärlig får man lov att vara?

Skämt åsido, det kommer bli en fantastisk resa på alla sätt och vis. Jag hoppas kunna uppdatera någon gång under resas gång med lite läskande matbilder och en och en annan anekdot.

Tills dess kan ni följa oss här (klicka på bilden), eller så ses vi på fejjan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails