lördag 12 juli 2014

Namaste

Med tanke på bristen på uppdateringar här skulle man kunna tro att jag hamnade i en oerhört lång och djup meditation i Spanien och sedan aldrig kommit ur den. Men nej, jag åkte på min resa och kom tillbaka som planerat. Sedan dess har jag bara varit upptagen med att carpa sommaren.

Jag visste faktiskt inte riktigt vad jag hade att vänta mig när jag bokade in mig på ett femdagars Yogaretreat i Spanien. Tänkte att jag kanske skulle hänga med ett gäng klimakteriekvinnor som ville hitta sin inre gudinna "finna sig själva".

Nu, såhär ett par veckor efter hemkomst kan jag konstatera följande: detta var precis vad jag behövde.

Jag är så nöjd på många plan, med mig själv - att jag bestämde mig för att åka själv - och med hela resan. Lagom mycket hippietjafs. Sol och Medelhavsvindar. Inga måsten. GOD MAT (vego, inklusive vin och efterrätter!).

Bra balans mellan aktiviteter och egentid. Intressanta och öppna människor. Fint hotell med fantastiskt poolområde + trädgård. Bra yogaklasser.

Jag kan helhjärtat rekommendera dig att boka in dig hos Jess och Nikki på Feel Great Breaks. Gör det för din egen skull. Vill ni veta mer så fråga! Jag bokade min resa genom svenska Inshape Travel.


 

10 kommentarer:

  1. På min "to-do-lista" för länge sen :-) Och då handlar det inte ens om recept att prova :-) Jo, iofs, recept på välbefinnande. Härligt att höra att du fångar livet. Vi hörs om att fånga det tillsammans nånstans på östkusten senare i sommar, åt Kalmarhållet till :-)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fångar vad som helst med dig vettu! :) Kram

      Radera
  2. Men oj! så härligt det låter. Helt underbart. Och välbehövligt. För många. Bara vara och stanna upp en stund. Unna sig själv lite kvalité. Skriver upp det på nån lista inför klimakteriet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så bra på alla sätt och vis. Är supernöjd.

      Radera
  3. Härligt att du hade en sån bra resa! Och jag känner likadant, knappt tid att blogga eftersom det är sommar, sol och mycket kul på G!

    SvaraRadera
  4. Åh, så himla härligt! Har kollat in sådana resor i flera år men aldrig kommit iväg på någon. Har också fördommar som du om klimakteriestinna kvinnor... Men hoppas och tror det ska vara precis så där som du beskriver det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade nog varit bra, klimakteriekvinnor eller ej!

      Radera
  5. Vem vet jag tillhör kanske snart de där klimakteriestinna kvinnorna. Huah! Hur som helst så skulle jag verkligen vilja åka på en sån resa. Låter hur härligt som helst! Jag tror alla skulle behöva det en gång om året.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails